Catégories
Documents disponibles dans cette catégorie (11)
Faire une suggestion Affiner la recherche
Cours d'orchestration / François-Auguste Gevaert
Titre : Cours d'orchestration Type de document : texte imprimé Auteurs : François-Auguste Gevaert (1828-1908), Auteur Editeur : Paris : Henry Lemoine Année de publication : s.d Importance : 330p. Format : 30cm Langues : Français (fre) Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10961 Cours d'orchestration [texte imprimé] / François-Auguste Gevaert (1828-1908), Auteur . - Paris : Henry Lemoine, s.d . - 330p. ; 30cm.
Langues : Français (fre)
Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10961 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234607731 780.55 GEV Livre Bibliothèque principale Ecritures Disponible Étude de l'orchestration / Samuel Adler
Titre : Étude de l'orchestration Type de document : texte imprimé Auteurs : Samuel Adler (1928-...), Auteur ; Philippe Vernier, Traducteur ; Gilbert Amy (1936-...), Annotateur ; Bruno Gillet, Annotateur Editeur : Paris : Henry Lemoine Année de publication : 2011 Importance : 1118 p. Format : 27 cm Langues : Français (fre) Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Résumé : L'étude de l'orchestration est la version française de la troisième et dernière édition (2002) de ce traité d'orchestration à la fois simple et détaillé, aux données organologiques récentes et axé radicalement sur l'aspect pratique de l'écriture pour ensemble ou orchestre symphonique. La première partie de l'ouvrage étudie méthodiquement chaque groupe instrumental de l'orchestre, chaque instrument de ce groupe, puis explique comment écrire pour ce groupe, seul ou en combinaison avec un autre groupe. La deuxième partie traite spécifiquement de l'écriture pour grand orchestre ainsi que des particularités liées aux bands, harmonies et ensembles à vent. Note de contenu : index Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=16732 Étude de l'orchestration [texte imprimé] / Samuel Adler (1928-...), Auteur ; Philippe Vernier, Traducteur ; Gilbert Amy (1936-...), Annotateur ; Bruno Gillet, Annotateur . - Paris : Henry Lemoine, 2011 . - 1118 p. ; 27 cm.
Langues : Français (fre)
Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Résumé : L'étude de l'orchestration est la version française de la troisième et dernière édition (2002) de ce traité d'orchestration à la fois simple et détaillé, aux données organologiques récentes et axé radicalement sur l'aspect pratique de l'écriture pour ensemble ou orchestre symphonique. La première partie de l'ouvrage étudie méthodiquement chaque groupe instrumental de l'orchestre, chaque instrument de ce groupe, puis explique comment écrire pour ce groupe, seul ou en combinaison avec un autre groupe. La deuxième partie traite spécifiquement de l'écriture pour grand orchestre ainsi que des particularités liées aux bands, harmonies et ensembles à vent. Note de contenu : index Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=16732 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (2)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234612896 780.55 ADL Livre Bibliothèque principale Analyse musicale Sorti jusqu'au 27/11/2024 1234612429 780.55 ADL Livre Bibliothèque principale Théorie musicale Sorti jusqu'au 29/11/2024 Traité d'instrumentation et d'orchestration / Hector Berlioz
Titre : Traité d'instrumentation et d'orchestration Type de document : texte imprimé Auteurs : Hector Berlioz (1803-1869), Auteur Editeur : Paris : Henry Lemoine Année de publication : s.d. Importance : 312 p. Format : 34 cm Note générale : Facsimilé relié Langues : Français (fre) Catégories : Ecritures
Ecritures:OrchestrationIndex. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=7866 Traité d'instrumentation et d'orchestration [texte imprimé] / Hector Berlioz (1803-1869), Auteur . - Paris : Henry Lemoine, s.d. . - 312 p. ; 34 cm.
Facsimilé relié
Langues : Français (fre)
Catégories : Ecritures
Ecritures:OrchestrationIndex. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=7866 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234613111 780.55 BER Livre Bibliothèque principale Ecritures Sorti jusqu'au 29/11/2024 Nouveau traité d'instrumentation / François-Auguste Gevaert
Titre : Nouveau traité d'instrumentation Type de document : texte imprimé Auteurs : François-Auguste Gevaert (1828-1908), Auteur Editeur : Paris : Henry Lemoine Année de publication : 1885 Importance : 340p. Format : 31cm Langues : Français (fre) Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10963 Nouveau traité d'instrumentation [texte imprimé] / François-Auguste Gevaert (1828-1908), Auteur . - Paris : Henry Lemoine, 1885 . - 340p. ; 31cm.
Langues : Français (fre)
Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10963 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234607730 780.55 GEV Livre Bibliothèque principale Ecritures Disponible Principles of orchestration / Nikolaï Rimski-Korsakov
Titre : Principles of orchestration : With musical examples drawn from his own works in two volumes bound as one Type de document : texte imprimé Auteurs : Nikolaï Rimski-Korsakov (1844-1908), Auteur ; Edward Agate, Traducteur Editeur : New York : Dover Publications Année de publication : 1964 Importance : 332p. Format : 24cm Langues : Anglais (eng) Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Note de contenu : "To orchestrate is to create, and this cannot be taught," wrote Nikolay Rimsky-Korsakov, the great Russian composer whose genius for brilliant, highly colored orchestration is unsurpassed. But invention, in all art, is closely allied to technique, and technique can be taught. This book, therefore, which differs from most other texts on the subject because of its tremendous wealth of musical examples and its systematic arrangement of material according to each constituent of the orchestra, will undoubtedly be of value to any music student. It is a music classic, perhaps the only book on classical orchestration written by a major composer.
In it, the composer aims to provide the reader with the fundamental principles of modern orchestration from the standpoint of brilliance and imagination, and he devotes considerable space to the study of tonal resonance and orchestral combination. In his course, he demonstrates such things as how to produce a good-sounding chord of certain tone-quality, uniformly distributed; how to detach a melody from its harmonic setting; correct progression of parts; and other similar problems.
The first chapter is a general review of orchestral groups, with an instrument-by-instrument breakdown and material on such technical questions as fingering, range, emission of sound, etc. There follows two chapters on melody and harmony in strings, winds, brasses, and combined groups. Chapter IV, Composition of the Orchestra, covers different ways of orchestrating the same music; effects that can be achieved with full tutti; tutti in winds, tutti pizzicato, soli in the strings, etc.; chords; progressions; and so on. The last two chapters deal with opera and include discussion of solo and choral accompaniment, instruments on stage or in the wings, technical terms, soloists (range, register, vocalization, vowels, etc.), voices in combination, and choral singing.
Immediately following this text are some 330 pages of musical examples drawn from "Sheherazade," the "Antar Symphony," "Capriccio Espagnol," "Sadko," "Ivan the Terrible," "Le Coq d'Or," "Mlada," "The Tsar's Bride," and others of Rimsky-Korsakov's works. These excerpts are all referred to in the text itself, where they illustrate, far better than words, particular points of theory and actual musical practice. They are largely responsible for making this book the very special (and very useful) publication it is.
This single-volume edition also includes a brief preface by the editor and extracts from Rimsky-Korsakov's 1891 draft and final versions of his own preface, as well as an appendixed chart of single tutti chords in the composer's works.Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10956 Principles of orchestration : With musical examples drawn from his own works in two volumes bound as one [texte imprimé] / Nikolaï Rimski-Korsakov (1844-1908), Auteur ; Edward Agate, Traducteur . - New York : Dover Publications, 1964 . - 332p. ; 24cm.
Langues : Anglais (eng)
Catégories : Ecritures:Orchestration Index. décimale : 780.55 Orchestration, transposition Note de contenu : "To orchestrate is to create, and this cannot be taught," wrote Nikolay Rimsky-Korsakov, the great Russian composer whose genius for brilliant, highly colored orchestration is unsurpassed. But invention, in all art, is closely allied to technique, and technique can be taught. This book, therefore, which differs from most other texts on the subject because of its tremendous wealth of musical examples and its systematic arrangement of material according to each constituent of the orchestra, will undoubtedly be of value to any music student. It is a music classic, perhaps the only book on classical orchestration written by a major composer.
In it, the composer aims to provide the reader with the fundamental principles of modern orchestration from the standpoint of brilliance and imagination, and he devotes considerable space to the study of tonal resonance and orchestral combination. In his course, he demonstrates such things as how to produce a good-sounding chord of certain tone-quality, uniformly distributed; how to detach a melody from its harmonic setting; correct progression of parts; and other similar problems.
The first chapter is a general review of orchestral groups, with an instrument-by-instrument breakdown and material on such technical questions as fingering, range, emission of sound, etc. There follows two chapters on melody and harmony in strings, winds, brasses, and combined groups. Chapter IV, Composition of the Orchestra, covers different ways of orchestrating the same music; effects that can be achieved with full tutti; tutti in winds, tutti pizzicato, soli in the strings, etc.; chords; progressions; and so on. The last two chapters deal with opera and include discussion of solo and choral accompaniment, instruments on stage or in the wings, technical terms, soloists (range, register, vocalization, vowels, etc.), voices in combination, and choral singing.
Immediately following this text are some 330 pages of musical examples drawn from "Sheherazade," the "Antar Symphony," "Capriccio Espagnol," "Sadko," "Ivan the Terrible," "Le Coq d'Or," "Mlada," "The Tsar's Bride," and others of Rimsky-Korsakov's works. These excerpts are all referred to in the text itself, where they illustrate, far better than words, particular points of theory and actual musical practice. They are largely responsible for making this book the very special (and very useful) publication it is.
This single-volume edition also includes a brief preface by the editor and extracts from Rimsky-Korsakov's 1891 draft and final versions of his own preface, as well as an appendixed chart of single tutti chords in the composer's works.Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=10956 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234607734 780.55 RIM Livre Bibliothèque principale Ecritures Disponible Technique de l'orchestre moderne / Charles-Marie Widor
PermalinkTraité de l'orchestration, 1. Etude des instruments, équilibre des sonorités / Charles Koechlin
PermalinkTraité de l'orchestration, 2. Ecriture des divers groupes / Charles Koechlin
PermalinkTraité de l'orchestration, 3. Orchestration proprement dite 1 / Charles Koechlin
PermalinkTraité de l'orchestration, 4. Orchestration proprement dite 2 / Charles Koechlin
PermalinkTraité pratique d'instrumentation / Ernest Guiraud
Permalink