Détail d'une collection
|
Documents disponibles dans la collection (3)
Faire une suggestion Affiner la recherche
Onderzoek als motor voor onderwijsinnovatie / Thomas De Baets
Titre : Onderzoek als motor voor onderwijsinnovatie Type de document : texte imprimé Auteurs : Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication ; Luc Nijs, Directeur de publication Editeur : Heverlee : Euprinted Année de publication : 2013 Collection : Muziekpedagogiek in beweging Importance : 91 p. Format : 24cm. ISBN/ISSN/EAN : 978-90-74253-23-9 Langues : Néerlandais (nla) Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Résumé : De muziekpedagogiek is voortdurend in beweging. Deze publicatie wil praktijk en wetenschap dichter bij elkaar brengen. Onderzoek is daarbij het onbetwistbare bindmiddel. We spreken niet enkel over onderzoek wanneer muziekleraren inzichten uit de wetenschap toepassen in hun praktijk, maar ook wanneer zij zelf praktijkgericht onderzoek uitvoeren. De bundel bevat uitsluitend bijdragen van Vlaamse auteurs. De verschillende hoofdstukken blik- ken terug op afgerond onderzoek en zetten bakens uit voor vervolgonderzoek. Note de contenu : 1. Met de maatschappij naar de muziekles (Bart Put)
2. Muziekpedagogiek en de ervaringsgerichte benadering (Ferre Laevers)
3. Muziekpedagogiek tussen leren en onderwijzen (Mark Reybrouck)
4. De muziekleraar en zijn vakmanschap (Lieven Strobbe & Hans Van Regenmortel)
5. De muziekleraar als onderzoeker (Thomas De Baets & Luc Nijs).Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11686 Onderzoek als motor voor onderwijsinnovatie [texte imprimé] / Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication ; Luc Nijs, Directeur de publication . - Heverlee : Euprinted, 2013 . - 91 p. ; 24cm.. - (Muziekpedagogiek in beweging) .
ISBN : 978-90-74253-23-9
Langues : Néerlandais (nla)
Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Résumé : De muziekpedagogiek is voortdurend in beweging. Deze publicatie wil praktijk en wetenschap dichter bij elkaar brengen. Onderzoek is daarbij het onbetwistbare bindmiddel. We spreken niet enkel over onderzoek wanneer muziekleraren inzichten uit de wetenschap toepassen in hun praktijk, maar ook wanneer zij zelf praktijkgericht onderzoek uitvoeren. De bundel bevat uitsluitend bijdragen van Vlaamse auteurs. De verschillende hoofdstukken blik- ken terug op afgerond onderzoek en zetten bakens uit voor vervolgonderzoek. Note de contenu : 1. Met de maatschappij naar de muziekles (Bart Put)
2. Muziekpedagogiek en de ervaringsgerichte benadering (Ferre Laevers)
3. Muziekpedagogiek tussen leren en onderwijzen (Mark Reybrouck)
4. De muziekleraar en zijn vakmanschap (Lieven Strobbe & Hans Van Regenmortel)
5. De muziekleraar als onderzoeker (Thomas De Baets & Luc Nijs).Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11686 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234608393 780.5 DEB Livre Bibliothèque principale Pédagogie musicale Disponible Technologie als medium / Luc Nijs
Titre : Technologie als medium Type de document : texte imprimé Auteurs : Luc Nijs, Directeur de publication ; Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication Editeur : Heverlee : Euprinted Année de publication : 2015 Collection : Muziekpedagogiek in beweging Importance : 96p. Format : 24cm. ISBN/ISSN/EAN : 978-90-74253-30-7 Langues : Néerlandais (nla) Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Résumé : De muziekpedagogiek is voortdurend in beweging. Deze publicatie staat stil bij de rol en betekenis van technologie in muziekeducatie. In de verschillende hoofdstukken komen zowel academische perspectieven als getuigenissen uit de praktijk aan bod. Note de contenu : 1. Technologie in het onderwijs (Jan Elen)
2. Creatieve visualisatie in de instrumentles (Luc Nijs & Marc Leman)
3. Instrumenten voor nieuwe oren (Paul Craenen)
4. Technologie versterkt muziekonderwijs (Jos Herfst & Robin Van Rootseler)
5. De weg van huis naar school (Martine Huvenne)Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11687 Technologie als medium [texte imprimé] / Luc Nijs, Directeur de publication ; Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication . - Heverlee : Euprinted, 2015 . - 96p. ; 24cm.. - (Muziekpedagogiek in beweging) .
ISBN : 978-90-74253-30-7
Langues : Néerlandais (nla)
Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Résumé : De muziekpedagogiek is voortdurend in beweging. Deze publicatie staat stil bij de rol en betekenis van technologie in muziekeducatie. In de verschillende hoofdstukken komen zowel academische perspectieven als getuigenissen uit de praktijk aan bod. Note de contenu : 1. Technologie in het onderwijs (Jan Elen)
2. Creatieve visualisatie in de instrumentles (Luc Nijs & Marc Leman)
3. Instrumenten voor nieuwe oren (Paul Craenen)
4. Technologie versterkt muziekonderwijs (Jos Herfst & Robin Van Rootseler)
5. De weg van huis naar school (Martine Huvenne)Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11687 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234608394 780.5 NIJ Livre Bibliothèque principale Pédagogie musicale Disponible Verdieping of verbreding? / Thomas De Baets
Titre : Verdieping of verbreding? Type de document : texte imprimé Auteurs : Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication ; Adri De Vugt, Directeur de publication Editeur : Heverlee : Euprinted Année de publication : 2016 Collection : Muziekpedagogiek in beweging Importance : 119p. Format : 24cm. ISBN/ISSN/EAN : 978-90-74253-31-4 Langues : Néerlandais (nla) Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Note de contenu : Integratie van kunstvakken (Folkert Haanstra)
Naar een betekenisvolle omgang met muziek (Mark Reybrouck)
Transdisciplinair leren in kunstonderwijs (Koenraad Hinnekint)
Integreren of scheiden: een internationaal perspectief (Thomas De Baets & Adri de Vugt)
Over het belang van een inclusief muzikaal wereldbeeld (Evert Bisschop Boele) - Paardenbreedten en windvlagen (Reyer Ploeg)
Interdisciplinaire trajecten in het hoger kunstvakonderwijs (Ann Laenen)Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11685 Verdieping of verbreding? [texte imprimé] / Thomas De Baets (1982-...), Directeur de publication ; Adri De Vugt, Directeur de publication . - Heverlee : Euprinted, 2016 . - 119p. ; 24cm.. - (Muziekpedagogiek in beweging) .
ISBN : 978-90-74253-31-4
Langues : Néerlandais (nla)
Catégories : Pédagogie
Pédagogie MusicaleIndex. décimale : 780.5 Pédagogie musicale Note de contenu : Integratie van kunstvakken (Folkert Haanstra)
Naar een betekenisvolle omgang met muziek (Mark Reybrouck)
Transdisciplinair leren in kunstonderwijs (Koenraad Hinnekint)
Integreren of scheiden: een internationaal perspectief (Thomas De Baets & Adri de Vugt)
Over het belang van een inclusief muzikaal wereldbeeld (Evert Bisschop Boele) - Paardenbreedten en windvlagen (Reyer Ploeg)
Interdisciplinaire trajecten in het hoger kunstvakonderwijs (Ann Laenen)Permalink : https://biblio.imep.be/index.php?lvl=notice_display&id=11685 Réservation
Réserver ce document
Exemplaires (1)
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1234608392 780.5 DEB Livre Bibliothèque principale Pédagogie musicale Disponible